Świetny wynik PWR Racing Team

pwr_racing_team3

Studenci z PWR Racing Team zajęli piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuły Student w Anglii. To ich najlepszy występ w historii. Na słynnym torze Silverstone rywalizowało w miniony weekend 130 zespołów z ponad 30 krajów świata.

– Sukces zawdzięczamy doświadczeniu zdobywanemu przez ostatnich kilka lat i rozsądnemu podejściu do budowy naszego najnowszego bolidu, RT07 – mówi Jędrzej Piasecki z PWR Racing Team. – Nasz pojazd nie przeszedł rewolucji, a ewolucję. Skorzystaliśmy z najlepszych rozwiązań w poprzednich bolidach i udoskonaliliśmy je. Dzięki temu RT07 spisuje się tak dobrze.

Pierwsze miejsce zdobył Uniwersytet w Stuttgarcie, drugie – Instytut Technologii w Karlsruhe, a trzecie – Uniwersytet Techniczny w Graz. Drużyna Politechniki Wrocławskiej spisała się najlepiej spośród wszystkich polskich zespołów – zespół z Politechniki Białostockiej był 33. w klasyfikacji generalnej, a Politechniki Warszawskiej – 95.

Studenci Politechniki Wrocławskiej do Anglii pojechali na początku ubiegłego tygodnia. Tuż przed pierwszymi w tym sezonie zawodami Formuły Student musieli zmierzyć się z awarią bolidu, ale nie przeszkodziło im to w starcie i w osiągnięciu założonego celu, czyli dostaniu się do czołowej piątki.

pwr_racing_team

Zawody trwały od czwartku do niedzieli. Ich uczestnicy musieli zmierzyć się z konkurencjami statycznymi (m.in. prezentacjami biznesowymi i konstrukcyjnymi bolidu) oraz tzw. konkurencjami dynamicznymi (w tym testem przyspieszenia i wyścigiem wytrzymałościowym). Członkowie PWR Racing Team najlepiej poradzili sobie w Endurance, czyli teście wytrzymałościowym na 22 km. Zajęli w nim czwarte miejsce. W prezentacji designu swojego bolidu zdobyli siódme miejsce, a w teście przyspieszenia – dziewiąte.

Brytyjskie zawody były debiutem bolidu RT07, nad którym studenci Politechniki Wrocławskiej pracowali przez cały rok. Pojazd waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok (monocoque) zbudowany z prepregów węglowych, piany, tzw. honeycombu aluminiowego (czyli materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych. Jest wyposażony w pakiet aerodynamiczny, czyli przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach.

– Ze względu na awarię przed zawodami w Wielkiej Brytanii nie mieliśmy zbyt wiele czasu na treningi. Dlatego nie mogliśmy powiedzieć, że pojechaliśmy tam w 100 proc. przygotowani. Przed niemieckim turniejem nasi kierowcy będą mieli około dwa tygodnie na testy i treningi. Dlatego jesteśmy dobrej myśli i będziemy mierzyć w jeszcze wyższe lokaty – podkreśla Jędrzej Piasecki.

Kolejny start studentów z PWR Racing Team już w sierpniu na niemieckim torze Hockenheimring.

Drużyna Politech

niki Wrocławskiej, jako pierwszy zespół z Polski wystartowała w zawodach Formuły Student  w 2009 r. – właśnie w Wielkiej Brytanii, wówczas z wirtualnym projektem RT09. W kolejnej edycji zespół zaprezentował już swój pierwszy bolid – RT01. Obecnie na świecie działa ponad 500 studenckich teamów startujących w tych zawodach, w tym osiem z Polski. Niekwestionowanym liderem wśród polskich zespołów pozostaje PWR Racing Team, który w ubiegłym roku potwierdził, że jest zespołem z czołówki (trzykrotnie zdobywając dziewiąte miejsca – na zawodach w Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych).

Więcej informacji: www.pwr.edu.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen + 17 =

*