Marketing i komunikacja rynkowa

Nowy kierunek studiów licencjackich dostępny będzie od października tego roku.

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie przygotował program studiów zorientowany na efektywną komunikację marketingową oraz zarządzanie sprzedażą. Marketing to działania firm zorientowanych na osiąganie maksymalnych efektów, a zatem niezbędne i pożądane w każdej firmie. Studia dostępne są w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.

Skuteczna firma inwestuje w działu marketingu i PR. Dobrze zaplanowana strategia komunikacji marketingowej gwarantuje wymierne korzyści finansowe każdemu przedsiębiorstwu. Marketing pozwala pozyskiwać klientów, a także ich utrzymać. Szacunki GUS pokazują jak duży jest rynek specjalistów i kierowników zatrudnionych w marketingu. Liczbę aktywnych zawodowo marketingowców szacuje się na ponad 190 tysięcy. Prognozy rynku wskazują na wzrost zapotrzebowania na specjalistów. Przyrost szacowany jest nawet na 59 tysięcy nowych miejsc pracy. Tę optymistyczną prognozę przygotowało przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.

Nowe studia

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie opierając się na wspomnianych prognozach i danych statystycznych przygotował kierunek marketing i komunikacja rynkowa.

Program studiów przygotowuje przyszłych absolwentów do pracy w marketingu. Główne umiejętności, które zdobędą absolwenci to: praktyczne umiejętności tworzenia strategii marketingowych, zarządzanie produktami, kreowanie marki oraz realizacja działań promocyjnych.

Studia przygotowane zostały z myślą o tych, którzy planują również specjalizację w wybranych działaniach marketingowych. Zdobycie specjalistycznych umiejętności takich jak: analiza rynku, przygotowanie i prowadzenie kampanii promocyjnych w portalach społecznościowych, prowadzenie kampanii internetowych są niezbędne do podjęcia pracy we “współczesnych” firmach.

Pieniądze przemawiają najbardziej

Agencji Sedlak & Sedlak każdego roku bada wynagrodzenia różnych branż. Według agencji mediana wynagrodzeń specjalistów marketingu wynosi ponad 4 tys. złotych i rośnie znacząco w miarę zajmowania coraz wyższych stanowisk. Kierownicy marketingu zarabiają ponad 7,5 tys. zł, a dyrektorzy – ponad 12,5 tys. Jak podaje raport, 25% dyrektorów marketingu zarabia powyżej 22 tys. złotych. Jeszcze wyższe są wynagrodzenia dyrektorów ds. PR, z których jedna czwarta pobiera pensję przekraczającą 24 tys. zł.

Specjalizacje – wyróżnik rynku pracy

Marketing jest pojęciem szerokim. Jego zawężenie dla wielu osób myślących poważnie o karierze w zawodzie może stać się istotnym wyróżnikiem na rynku pracy. Wybranie specjalizacji, która stanowi obecnie niszę na rynku pracy może ułatwić znalezienie pracy. W ramach kierunku marketing  komunikacja rynkowa dostępnych jest wiele zajęć, które z pewnością ułatwią wybór specjalnośc

i. W szczególności: marketing, handel i zarządzanie sprzedażą, badania marketingowe, zachowania konsumenta, zarządzanie marketingiem, e-marketing, komunikacja rynkowa, marketing usług czy negocjacje handlowe.

Specjalności na kierunku:

  • reklama i public relations
  • e-marketing
  • handel i budowanie relacji z nabywcami
  • marketing miast i regionów

Poznaj uczelnię i dowiedz się więcej: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 + eight =

*